Copy

Storytelling

Rond het kampvuur met uw klanten

Een boodschap verpakken in een verhaal: het is voor mensen een heel natuurlijke manier om informatie door te geven. Verhalen maken abstracte concepten begrijpelijk en ze geven betekenis aan gebeurtenissen. Verhalen roepen emoties op en verbinden mensen die hetzelfde verhaal delen. Verhalen binden mensen en inspireren om een gemeenschappelijk doel te bereiken.

Storytelling in marketing

Organisaties ontdekken dat een goed verhaal meer voor een merk doet dan rationele argumenten. Of het nu gaat om het uitleggen van een bedrijfsvisie, een verandertraject of de merkpositionering; een sterk merkverhaal verbindt logica met emoties. Bovendien wakkert het de verbeeldingskracht aan en stelt het de toehoorder in staat zichzelf met de gebeurtenissen te identificeren.

Een goed verhaal geeft samenhang

Nog een belangrijke reden waarom storytelling werkt: ons geheugen onthoudt niet graag losse feitjes, maar zuigt patronen en verbanden gretig op. Probeer bijvoorbeeld maar eens uw telefoonnummer achterstevoren te noemen. Lastig? Dat komt omdat we het niet onthouden als losse elementen maar als een opeenvolgende reeks. Een goed verhaal plaatst informatie in een groter verband. De boodschap blijft daardoor veel beter hangen.

Corporate story brengt uw bedrijfsfilosofie tot leven

Door storytelling komt uw bedrijfsfilosofie tot leven. In een verhaal met een kop en een staart, een spanningsboog, en alle narratieve elementen waardoor de lezer of luisteraar aan uw lippen hangt. DimCoppen heeft specialisten in huis die van uw corporate story een page turner maken. De basis is een stevige merkpositionering. Uw verhaal wordt dan een authentieke en onderscheidende vertelling, die de kern van het merk verbindt met de beleving van de doelgroepen.