Marketing communicatie

Marketingcommunicatie: van roeptoeter naar precisie-instrument 

In marketing zijn de ambities van uw klanten net zo belangrijk als die van uzelf. U bent immers alleen interessant voor uw klant als u hem helpt zijn doelen te realiseren. Marketingcommunicatie biedt u de middelen om uw doelgroepen daarvan te overtuigen. Door het creëren van merkvoorkeuren en het zorgvuldig beïnvloeden van het koopbeslissingsproces.

Kies voor een scherpe focus

Marketingcommunicatie is niet zomaar een kwestie van de roeptoeter pakken en zoveel mogelijk exposure generen. Voordat u een boodschap over uw bedrijf, product of merk de wereld instuurt, moet u zichzelf een aantal vragen stellen. Wat is het doel van de communicatie? Wilt u naamsbekendheid generen? Merkentrouw stimuleren? Of de verkoop aanjagen? En wie is eigenlijk precies uw doelgroep? Iedereen? Of een specifieke niche? Wat is de boodschap die u wil overbrengen? En waar en wanneer wilt u uw doelgroep bereiken? In de luie stoel voor de tv, wachtend op de bus of trein, of tijdens het bijhouden van Facebook? Scherpe keuzes maken is lastig. Maar alleen een heldere focus leidt tot effectieve marketingcommunicatie. 

Marketingcommunicatie met effect

Raakt uw advertentie een gevoelige snaar? Moeten mensen om uw humoristische commercial lachen? Prima, maar dat wil niet zeggen dat ze uw product ook daadwerkelijk gaan kopen. Het overbrengen van de boodschap aan de juiste doelgroepen is een voorwaarde voor succesvolle marketingcommunicatie. Maar vervolgens moet die boodschap natuurlijk wel het gewenste effect bereiken. Marketingcommunicatie is pas een zinvolle bezigheid als die tot verandering leidt in kennis, houding en/of gedrag. De marketingcommunicatie-experts van DimCoppen Communications weten wat werkt.

Aan de slag op basis van een doelgerichte strategie

We formuleren graag samen met u heldere uitgangspunten voor een doeltreffende marketingcommunicatiestrategie. Op basis van onder andere uw marketingdoelen, doelgroepen, budget en merkidentiteit. Uiteraard zorgt DimCoppen Communications ook voor een doeltreffende uitvoering, met inzet van bijvoorbeeld reclame, sponsoring, public relations en online marketing. Met een consistente uitstraling en boodschap, en meetbare resultaten.