Corporate Identity

Corporate communicatie & PR

Het moet goed voelen

De kans is groot dat u niet de enige bent die uw product of dienst aanbiedt. De keuze van uw doelgroep – voor u of voor een concurrent – is vaak gebaseerd op het gevoel dat uw organisatie oproept. Bedrijven die de juiste snaar raken, hebben klanten die voor ze door het vuur gaan. Hun ijzersterke reputatie lijkt misschien vanzelfsprekend, maar dat is het nooit. Een krachtig en uniek imago is altijd het gevolg van een voortdurende, strategische communicatie-inspanning. 

Succesvolle corporate communicatie is consequent en authentiek

Een gewenst imago krijgen en behouden, is een zaak van lange adem. Bij corporate communicatie worden alle vormen van in- en externe communicatie zorgvuldig op elkaar afgestemd. Dus niet alleen de communicatie met klanten en opdrachtgevers, maar ook met (toekomstige) werknemers, het publiek, de pers en zelfs concurrenten. Succesvolle corporate communicatie begint bij het besef dat alle gedrag communicatie is. En dat alle communicatie een statement is van waar uw organisatie voor staat. Zorg dus dat u consequent bent en authentiek blijft.

Identiteit en imago (weer) in overeenstemming brengen


Hebben uw doelgroepen een ander beeld van uw organisatie dan u zou willen? In de meeste gevallen kunnen imago en identiteit (weer) in overeenstemming gebracht worden. Dat vergt een grondige aanpak, met als belangrijkste ingrediënten: betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Het vertrekpunt is altijd uw positionering. Dat wat uw bedrijf onderscheidt van de concurrent. Daarbij gaan we uit van de competenties en het DNA van uw organisatie. De merkenbouwers van DimCoppen Communications vertalen die in een samenhangende merkidentiteit. Daarmee bouwen we aan een robuust en onderscheidend imago dat merkvoorkeur en -loyaliteit creëert.