Profile

Arbeidsmarktcommunicatie

Strategische arbeidsmarktcommunicatie: bouwen aan een sterk werkgeversmerk

De juiste m/v op de juiste plek bepaalt uiteindelijk het succes van elke organisatie. Met slimme employer branding bouwt u aan een sterk werkgeversmerk. Dat draagt direct bij aan het bedrijfsresultaat. Want als u betrokken medewerkers binnenhaalt, die zich thuis voelen in uw organisatie, vermindert het verloop en neemt de productiviteit en klanttevredenheid toe. 

Meer dan een vacature plaatsen

Effectieve arbeidsmarktcommunicatie gaat verder dan het plaatsen van een vacature. Potentiële medewerkers geloven niet zomaar wat er in uw advertentie staat, over hoe goed u bent als werkgever of hoe fijn de werksfeer is. Mensen vertrouwen eerder op hun eigen netwerk. Strategische arbeidsmarktcommunicatie richt zich dan ook niet alleen op externe maar ook op interne doelgroepen. Eigen en oud-medewerkers zijn immers de beste ambassadeurs. 

Een eerlijk en authentiek verhaal

Arbeidsmarktcommunicatie kan een directe of indirecte boodschap hebben. Communiceert u zonder omhaal de vraag naar personeel? Of zet u eerst de juiste toon door een positief beeld te scheppen van uw organisatie als werkgever? In elk geval raden wij aan: vertel een eerlijk en authentiek verhaal. Kijk naar wat uw organisatie als werkgever uniek maakt. En zorg dat uw propositie als potentiële werkgever aansluit bij de corporate branding. Spreekt de campagne de juiste doelgroep aan? Uw eigen medewerkers zijn het ideale testpanel.

Afgewogen middelenmix

DimCoppen Communications heeft veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van effectieve  arbeidsmarktcommunicatie. Daarbij kiezen we een afgewogen middelenmix om de juiste talenten te werven zoals wervingscampagnes, stands op beurzen en scholen en online marketingstrategieën, gecombineerd met een optimale inzet van social media. Aangepast aan doelgroep en locatie. En natuurlijk helpen we u ook gewoon met het opstellen van vacatures.