Slogans met een boodschap

U ziet en hoort ze elke dag weer. Slogans zonder betekenis. Een lege huls zonder onderscheidend vermogen. DimCoppen geeft slogans en pay-offs een diepere betekenis. Ze zijn de kernachtige belofte van uw merk.

‘Slagzinnen’ worden nog wel eens verzonnen door een medewerker via een interne competitie met de directeur als scheidsrechter. Ze missen daardoor elke communicatieve grondslag en slaan de plank dus volledig mis.

Waarvoor dient die pay-off eigenlijk? Een pay-off geeft antwoord op de vraag: what does it pay off? In goed Nederlands: Wat levert het me op als ik zaken doe met dit bedrijf? Zeg maar, de mini-elevator-pitch.

Een goede pay-off zorgt voor een natuurlijke selectie van belangstellenden die bij je merk passen. "InShared, we all benefit" zal bijvoorbeeld een andere doelgroep aanspreken dan "Interpolis, glashelder". (Beide merken zijn van Achmea overigens). En Vodafone (power to you) profileert zich weer heel anders dan Tele2 (Hoe dan?! Gewoon omdat het kan).

TV commercial Vodafone Red power to you

Tele2 presents HOE DAN gewoon omdat het kan 2

Tijdens onze positioneringsworkshops werken we aan:

  • het ontdekken van de kracht in de organisatie,
  • de relevantie voor de doelgroepen en
  • het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrenten.

Nadat we deze exercitie samen met klanten hebben doorlopen en de merkessentie duidelijk wordt, rolt hier de passende pay-off uit. Ontwikkeld vanuit een positioneringsgrondslag! Een pay-off die door de organisatie waargemaakt kan worden en relevant is voor de doelgroepen. Een goede pay-off staat dus nooit op zichzelf, maar is een optelsom van een goede analyse en verbeeldingskracht. Een combinatie van kennis en creativiteit.

Een sterke pay-off is voor alle doelgroepen geschikt

Zo hebben we voor wegenbouwer Bruil Infra dit positioneringsstatement geschreven: Bruil Infra. Brengt samen.

1. Bruil Infra brengt projectpartijen samen.
Wat Bruil Infra echt onderscheidt van andere aanbieders in de wegenbouw is hun aanpak. Traditioneel kent de wegenbouw een gestapelde planning, waarbij alle werkzaamheden opeenvolgend wordt uitgevoerd. Bruil doet het anders. Zij starten met het samenbrengen van alle betrokken partijen en stellen gezamenlijk een plan van aanpak op. Omdat alle partijen vanaf dag één samenwerken aan planning en uitvoering is er een sterke gedeelde verantwoordelijkheid. Dit is voor opdrachtgevers van infrastructurele projecten een onderscheidende propositie.

2. Bruil Infra brengt mensen samen. Weggebruikers zoals u en ik, herkennen zich ook in deze pay-off. Een weg brengt je van thuis naar de hockeyclub, een weg verbindt je met mensen.

Leuk is niet goed genoeg

Ga bij het bedenken van een pay-off niet gemakzuchtig uit van een leuke woordgrapje maar begin vanuit de kern van je merk: de merkpositionering. Wat die voor uw merk is? Daar komen we snel achter via de door DimCoppen ontwikkelde methodiek: BrandMaster. In vijf stappen naar een sterker merk. Wilt u meer weten over BrandMaster en hoe we uw merk kunnen versterken? Bel me of mail

Creating better business

Dat is onze belofte aan u. In het afgelopen jaren hebben we een aantal mooie positioneringstrajecten mogen uitwerken voor klanten. Dit zijn de beloftes die we voor hen gecreëerd hebben. 

2000 REMA 160725 Corporate ad liggend NL tb blog martijn

  • REMA – Work made easy
  • Enabling technologies – Enriching insights
  • Bruil Infra – Brengt samen
  • Jozef Hermans – Moved by knowledge
  • USG industrial utilities – Energy to perform
  • Kalfire – Don’t compromise
  • Countler kassasystemen – Op countler kun je rekenen! Altijd.
  • Huidcentrum Limburg – Dat voelt goed
  • CHILL – New connections/new solutions
  • LHC – Altijd in de buurt
  • Coldmix - Voorop in wegdekzorg
  • Mogema – Forward Thinking
  • Scheers group – Supporters van ambitie
  • Lutece mushrooms – Ideas for any kitchen

Lutece pro consumer

Benieuwd naar het verhaal achter deze merken?
Maak een vrijblijvende een afspraak. Wij vertellen u graag meer!

Martijn in 't Panhuis

Communications consultant